Section: Pre-check: Technische informatie en trouble shooting | Pre-check virtuele trainingen | mijnopleiding.esri.nl

Hoofd cursuspagina
  • Algemene

    Welkom bij de pre-check en werkwijze van Esri Nederland voor (virtuele) trainingen

    Tijdens de trainingen wordt gebruik gemaakt van 3 omgevingen:

    • Virtuele computer (gehost bij de firma ReadyTech): voor de software
    • Cisco WebEx Training(Webex): voor de communicatie tijdens de training 
    • Elektronische leeromgeving: voor de eventuele filmpjes, demo's, oefeningen en data
    Voer de pre-check stappen uit voorafgaand aan de training. Voer de overige stappen uit op de trainingsdag zelf. Neem hier voldoende tijd voor.
    For the English version of the Pre-check click here.

    Let op: deze pre-check is verouderd! 

    Om aan een virtuele trainingen te kunnen deelnemen, dient u te zorgen voor: 

Pre-check: Technische informatie en trouble shooting

  • Pre-check: Technische informatie en trouble shooting


    Technische informatie

    Wij raden, naast de minimale eisen ook de volgende zaken ten zeerste aan:

      • Een bekabelde, high-speed Internet connectie. Wifi is mogelijk maar test in deze pre-check (stap 3) of deze snel genoeg is.
      • Een HTML 5-enabled web browser met cookies, JavaScript ActiveX en plug-ins enabled.
      • De mogelijkheid en rechten om verbinding te maken met een virtuele machine met behulp van Remote Desktop Protocol (RDP) of om eventueel de Remote Desktop app te installeren. 
      • De mogelijkheid en rechten om een Webex client voor de communicatie te installeren.
      • Wij ontraden het gebruik van Citrix of Terminal Server om connectie te maken. Vaak is gebruik van een lokale PC of privé PC dan handiger. 
      • Zie hier voor meer technische specificaties van Webex: 

    Technische troubleshooting

    Heeft u problemen, hieronder vindt u mogelijke oplossingen.

    Geeft uw firewall geen toegang tot poorten 443 en 3389?
    Werkt u thuis, dan heeft u meestal automatisch toegang tot deze poorten. Volgt u de training u vanaf uw werk, neem dan contact op met uw IT-afdeling. Proxy's moeten in dat geval worden uitgeschakeld of geconfigureerd om toegang te verlenen voor de remote desktop connection. 

    Webex werkt niet op mijn Linux computer
    Linux wordt niet ondersteund door WebEx.

    Ik heb geen geluid in Webex 

    • Heeft u geen geluid en heeft u voorafgaand aan het openen van Webex nog in Teams, Skype of een andere video conferencing app gezeten, sluit deze app dan volledig af voordat u Webex opent.
    • Heeft u nog steeds geen geluid, start Webex nogmaals op. In dat geval verschijnt er opnieuw een pop-up met informatie over hoe u het geluid wilt verzenden en ontvangen. Controleer deze instellingen voordat u de pop-up wegklikt.
    • Gebruikt u een headset, plug deze in voordat u connectie maakt met Webex.
    • Controleer of uw microfoon toegang geeft aan het gebruik van applicaties. Dit is een instelling van de microfoon binnen Windows. Klik hier voor een verdere uitleg.